Wednesday, March 28, 2012

4th Putrajaya International Hot Air Baloon Fiesta 2012

Salam untuk semua pembaca blog aku ne yang xseberapa....
Hai nela yg habaq sikit
Pengalaman la ne kononye...pergi tengok belon panas katenye bersama keluarga terchenta..hahahhaha

Kitorang bertolak awal pagi ye....
Mule2 pekene mamak dulu
Aku mcm biasela teh o panas aku hahahahah
Terbaekllaaaa....

Disebabkan pemandangn foodcourt kat putrajaya ne lawa
Mak ayah akupun sakan berposing..ne ha..panas tau....
Adeq akupun nak jugak la berposing sakan...
Hey aku beli kamera ne bukan nak membidik gamba ko je ok.....hahahah
Kamu lokos
Dari jauh dah nampak belon panasnye...Empat segi simcard tunetalk..menarik n wat aku excited
Almaklumla first time gtew..hahahha....
Memakai topi untuk menjaga rambut diwaktu kepanasan ye kawan2...
Baju kemja belang untuk kemeriahan diri sendiri hahah...sasau ke hape....

Haaa tengok tu kemain excited lagi family aku duk tengok belon panas tu
Walaupun dari juahh je...sedih....
Alaaa leh tengok dri jauh je ke?....Mmmm xbestla...Ahhh okla dripada xpenah tengok kan....
Cantik sungguh....DUBAILAND..
Aku suke pilihan warna yg drng pilih untuk belon panas ne...In trend ok..hahahhaha
Apela perkaitan warne belon ngan trend?...ntahla

Sungguh cantik...bile keudara..kan best leh naik.....
Belon panas yg ade mate....macam boring je mate belon ne....

Bile abis je tengok sume belon..tetibe kitrng tengok belon yg karam
Hah Karam ke?...
Ntahla aku xtau ayat yg sesuai untuk menyatakan keadaan situ....
Pengunjung di benarkan masuk dalam belon tu ye...
Ah bolehla dahla xapat naik masuk pun okla....
Sila bayar 2 hengget untuk masuk ye....
Free dahla..apela korng ne.
Beratur semasa memasuki belon yg karam ne.....Ramai nau orng...
Walaupun kitong potong barisan hahahaha
Keadaan didalam belon....
Aku rase aku dah jadi sebahagian dripada belon tu ha...
Yela Warne warni sangat baju aku tu ha....

 Bersama mak dan ayah...Best!

Dan puas tengok belon2 panassss
Kite leh jugak wat aktiviti yg bermacam2 kat sini
Yang pasti sediakan duit je ye....
Almaklumla cuti sekolah kan.....

Actually aku terining nak naik sampan traditional kat Putrajaya ne
Disebabkan fullbooking naik jela
Putrajaya cruise ne...
Best jugak sambil menikmati pemandangan Putrajaya yg indah....
Macam nak naik bot g Langkawi ko kan hahahah
Pemandangn Masjid Besi putrajaya dri dalam cruise
Cantik sangat...
Terima kasih kepada Tun Dr Mahathir diatas idea yg sungguh brilliants
Sehingga wujudnya putrajaya...


Dan akhirnya..Secara jujur agak dissapointed sebab tak dapat tengok belon panas yang macam2 bentuk..
Kalau kita pergipun belon panas ade certain time je...Gile boring...So nak buang boring lehla
Kite wat Activiti lain..Selain bersoping ngan makan2...

Ahh at least dapat spend time ngan family!

2 comments: